2022 Ducati Diavel 1260 en 1260 S Eerste blik

Ducati’s 1260 S krijgt een nieuwe bekleding voor het modeljaar 2022 met deze Black and Steel-variant. (Ducati Motor Holding/)

Op de hielen van zijn Hypermotard 950 introductie, Ducati volgt met meer toevoegingen aan de 2022-lijn, dit keer met de 2022 Diavel 1260 en Diavel 1260 S. De strekking hier is dat de 1260 S voegt een versie toe met de naam ‘Black and Steel’, wat niet per se een nieuw model is, maar een cosmetisch verbeterde variant van de bestaande 1260 S. Hij zal later deze zomer bij de dealers verkrijgbaar zijn.

Steelers-fans verheugen zich?  De Black and Steel-behandeling omvat unieke tankafbeeldingen, aangepaste grijze en zwarte verf en enkele premium details.

Steelers-fans verheugen zich? De Black and Steel-behandeling omvat unieke tankafbeeldingen, aangepaste grijze en zwarte verf en enkele premium details. (Ducati Motor Holding/)

Dus wat is er met dat zwarte en stalen ding? Eerlijk gezegd dachten we eerst dat het een Pittsburgh Steelers-tributemotor was, maar het ontwerp blijkt geïnspireerd te zijn op het Diavel “Materico”-concept, gepresenteerd tijdens de Milan Design Week in 2019 en vervolgens tentoongesteld op de MOARD (Motorcycle Art & Design) tentoonstelling gewijd aan tweewielig design. In het geval van de nieuwe Black and Steel 1260 S wordt dat concept vertaald in een selectie van asymmetrische graphics in voornamelijk glanzend grijze en matzwarte carrosseriekleuren, onderbroken door gele spetters in het frame, het onderste deel van de staart en op andere details. In concept is de Black and Steel-motor vergelijkbaar met Ducati’s Diavel 1260 Lamborghini die eind vorig jaar werd aangekondigd; het is een andere trimoptie van de basis 1260 S, maar zonder de status van beperkte oplage of de luxe uitstraling. Het is niet waarschijnlijk dat we Ben Roethlisberger binnenkort op de Black and Steel Diavel zullen zien spelen, maar gezien de uitdagingen van Pittsburgh in het komende seizoen, zou zo’n stunt waarschijnlijk het moreel van het team helpen.

De belangrijkste aanduiding is een vleugje geel langs het gedeelte onder het zadel van de staart, met ook elders kleuraccenten.

De belangrijkste aanduiding is een vleugje geel langs het gedeelte onder het zadel van de staart, met ook elders kleuraccenten. (Ducati Motor Holding/)

Zoals vermeld, gebruikt de Black and Steel-fiets de 1260 S als basismodel, met een bekend stalen trellis-frame en een gespierde tank die een Testastretta DVT 1.262cc-motor omlijst die een snerpende 155 pk van de tap claimt. (Ducati vermeldt ook verwarrend de 1260 met tussen de 157 en 162 pk elders op zijn website. Euro 5-updates zouden van invloed zijn op sommige fietsen, maar vermoedelijk niet die op weg naar de VS. Voor wat het waard is, we hebben 138,45 pk geklokt toen we voor het laatst een 1260 S op de testbank draaiden.) Dankzij de Ride by Wire (RbW)-bediening in combinatie met drie rijmodi en drie vermogensmodi kunnen rijders de vermogensafgifte naar de 240 mm achterband naar believen wijzigen, terwijl een hele reeks elektronische veiligheidshulpmiddelen (inclusief ABS in bochten, tractie en wheeliecontrole) ) helpen je innerlijke hooligan onder controle te houden.

Verwant: Ducati 1260 S wint prijs

Om al deze functies toegankelijker te maken, is een beschaafde ergonomie-layout ontstaan ​​die de nadruk legt op comfort en controle dankzij een hoger stuur, een lager zadel en in het midden gemonteerde voetsteunen. Op de 1260 S-versie krijg je een volledig instelbare Öhlins-vering voor en achter (een 48 mm omgekeerde vork vooraan versus de 50 mm-eenheid op de basis 1260), en hij wordt standaard geleverd met Ducati Quick Shift op en neer (DQS), zodat je tandwielen kunt verwisselen zonder de koppeling te gebruiken. Een Daytime Running Light (DRL) koplamp is ook standaard op de S, net als het Ducati Multimedia System. De standaard Diavel 1260 past op 14-spaaks velgen, terwijl de 10-spaaks velgen op deze Diavel 1260 S een exclusief ontwerp en machinaal bewerkte oppervlakteafwerkingen hebben.

Een vleugje kleur om hem in het donker in te kaderen, maar verder is de beestachtige Testastretta DVT 1.262cc-motor nog steeds de ster van de show.

Een vleugje kleur om hem in het donker in te kaderen, maar verder is de beestachtige Testastretta DVT 1.262cc-motor nog steeds de ster van de show. (Ducati Motor Holding/)

Het solozadel en de stompe uitlaat onderstrepen de prestaties van de 1260 S nog meer, terwijl koolstofvezelcomponenten en een fijn gestikt premium zadel deze Diavel nog meer stijlpunten geven. Voor 2022 is de Diavel 1260 S verkrijgbaar in twee kleurstellingen, de reguliere Black en Dark Stealth-behandeling, die een rood frame en zwarte wielen heeft, of de nieuwe Black and Steel die we zojuist hebben besproken.

Solo-stoel krijgt een speciale badge samen met enkele stikdetails en wat lijkt op meer premium materiaal.

Solo-stoel krijgt een speciale badge samen met enkele stikdetails en wat lijkt op meer premium materiaal. (Ducati Motor Holding/)

De Amerikaanse prijzen voor het niet-S 1260-basismodel (in Dark Stealth) beginnen bij $ 20.295, en de 1260 S verhoogt die cijfers tot een adviesprijs van $ 23.395. De 1260 S Black and Steel gaat ondertussen $ 24.395 kosten.

Geeft een nieuwe betekenis aan 'bananenstoel', niet?  De 1260 en 1260 S zijn beide in september verkrijgbaar in de VS.

Geeft een nieuwe betekenis aan ‘bananenstoel’, niet? De 1260 en 1260 S zijn beide in september verkrijgbaar in de VS. (Ducati Motor Holding/)

Het zal in september 2021 beschikbaar zijn bij Noord-Amerikaanse dealers.

Credit : Source link

r1-agostini.nl
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart