Het woon-werkverkeer van consumenten veranderde drastisch tijdens de pandemie, maar een nieuwe gewoonte die misschien wel het meest zichtbaar is in de straten van de stad, is de snelle omarming van e-bikes door mensen. De lockdown zorgde niet alleen voor een enorme toename van de populariteit van e-bikes als transportmiddel, maar versterkte ook wat nieuwe rijders van hen verwachten.
Voor lifestylemerk Super73 betekende dat teruggaan naar een van zijn eerste producten, de Super73-Z1, en het opnieuw ontwerpen voor een nieuwe generatie rijders. Het resultaat is de nieuwe, lichtere, grotere en krachtigere ZX, die zich bij de Z1 voegt in de instapcategorie van het bedrijf. Ter opfrissing vallen de Super73-fietsen in drie categorieën: de topmodellen uit de R-serie, de middenklasse S-serie en de Z-serie op instapniveau, die de nieuwste technologie schuwt en meer gaat voor de funfactor.
De nieuwe ZX-fiets is de volgende stap van het meer basale Z1-model, met een lichter en krachtiger 6061-T6 aluminium frame (versus staal), wat betekent dat hij een groter bereik kan persen uit de grotere 615 wattuur-batterij (die ook is nu verwijderbaar, in tegenstelling tot de kleinere 418Wh-eenheid van de Z1). Volgens Super73 zijn het nieuwe ZX-frame en het opnieuw ontworpen, langere zadel beter geschikt voor langere en zwaardere rijders dan de compactere eenheid van de Z1.
VERWANT: Super73 S2 recensie
De motor van de ZX is ook krachtiger, met een geclaimd piekvermogen van maximaal 1.350 watt of 750 watt nominaal, en in tegenstelling tot de Z1 biedt de ZX trapondersteuningsmodi, met Eco, Tour, Sport en Super beschikbaar, zodat de fiets kan in Klasse 1 en 2 (tot 20 mph) of Klasse 3 en Onbeperkt (tot 28 mph en meer) zijn. De ZX is voorgeprogrammeerd voor de Klasse 2 rijmodus, die gasbediening en trapondersteuning tot 20 mph mogelijk maakt. Je kunt die modi gebruiken via de Super73-smartphone-app (iOS en Android) en bevestigd op het compacte ZX transflectieve monochrome LCD-scherm.
Kortom, Super73 beweert dat de ZX een bereik van 25-50 mijl uit de batterij kan halen, afhankelijk van de trapondersteuningsmodus en andere gebruikelijke variabelen zoals het gewicht van de berijder, snelheid, wind, bandenspanning, terrein, helling, enz.
Dus voor wie is het? Volgens de marketingspin lijkt het alsof alle casual rijders “van doordeweekse forenzen tot weekendstrijders, stedelijke avonturiers en zelfs ouders met jonge gezinnen.” Met dat in gedachten was het voor Super73 logisch om de prijs redelijk te houden; de ZX is te koop voor $ 1.995, of $ 600 meer dan de Z1. Voor die prijs krijg je het standaard 615Wh-batterijpakket, vier rijmodi, smartphone-connectiviteit, het verlengde, 31-inch hoge comfortzadel en 180 mm schijfremmen, maar eerlijk gezegd, niet zo veel meer. De koplamp, het achterlicht en de richtingaanwijzers zijn bijvoorbeeld allemaal optioneel (apart verkrijgbaar), net als de spatborden en zelfs de ophanging. Wil je een achterderailleur? De 10-speed Shimano Zee zal eind dit jaar beschikbaar zijn. Een 5A snellader kost je ook extra, maar dat is hoe Super73 erin geslaagd is om deze fiets onder de $ 2K te krijgen.
VERWANT: Roland Sands truct uit met een Super73 Ebike
De ZX is nu beschikbaar en Super73 maakt de pot zoeter voor early adopters; de Moon Rock Launch Edition zal rode wielliners hebben op de 20-inch wielen, terwijl de Storm Grey-modellen witte liners aan de binnenkant van de velgen zullen hebben. De Launch Edition wordt ook geleverd met brede 20 x 4,5-inch LZRD Street-banden met een street-bias loopvlakpatroon.
Natuurlijk kun je de ZX een boost geven met extra accessoires zoals een Saddlemen-zadel, Crank Brothers-tassen en -pedalen, 1Up-autorek, Oury-grepen en Super73-aangepast stuur en MOLLE-panelen. Ons? We zouden waarschijnlijk de optionele ophanging krijgen boven al die andere dingen.
Credit : Source link