Harley maakt van LiveWire zijn volledig elektrische merk

Het nieuwe elektrische merk LiveWire heeft nu een eigen website op livewire.com. (Harley-Davidson /)

De LiveWire was vroeger gewoon een motormodel, maar nu evolueert de naam naar iets ruimers. Dat was het woord van Harley-Davidson deze week toen het de lancering aankondigde van LiveWire als een volledig elektrisch motormerk. Ik denk dat we niet verrast moeten zijn; Motorfietsen op gas en geëlektrificeerde motorfietsen zouden altijd als een ongemakkelijke pasvorm aanvoelen, vooral wanneer ze naast elkaar bestonden bij Amerika’s oudste motorfietsfabrikant, een outfit met 100 jaar ICE-aangedreven ontwerpen onder de riem. Dus hier zijn we dan, met LiveWire, het merk dat officieel op zoek is naar “een nieuwe definitie van elektrisch … het leveren van de beste ervaring voor de stedelijke rijder.” Als dat betekent dat er meer betaalbare opties voor elektrische voertuigen uit HD komen, dan zijn we optimistisch over de mogelijkheden.

Geschikt voor Silicon Valley?  Nieuw gestileerd logo voelt minder traditioneel aan, meer naar voren gericht.

Geschikt voor Silicon Valley? Nieuw gestileerd logo voelt minder traditioneel aan, meer naar voren gericht. (Harley-Davidson /)

Het is een ommekeer van het idee dat HD de elektrificatieruimte voorgoed zou kunnen verlaten, een gerucht dat gedeeltelijk werd aangewakkerd door het verdwijnen van e-bikes uit het gedeelte van de “toekomstige voertuigen” van zijn website een tijdje geleden. Het lijkt erop dat Milwaukee gewoon aan het herstructureren was, zoals het had gedaan met de Serial 1 Cycles ebike-spin-off, die HD nog steeds als het moederschip telt (ze zijn tenslotte gehuisvest op de campus van H-D in Milwaukee).

In zekere zin blijft het bedrijf de details van de Hardwire-strategie die het enkele maanden geleden heeft uitgebracht. Destijds had CEO Jochen Zeitz verschillende prioriteiten opgesomd, waaronder “investeren in innovatie op de elektrische markt, die een cruciaal onderdeel van onze toekomst zal zijn”. In de huidige release voor het merk LiveWire gaat hij zelfs nog verder en hint naar nog meer modellen: “Een van de zes pijlers van Hardwire … is om elektrisch te leiden. LiveWire is ook van plan om te innoveren en technologie te ontwikkelen die in de toekomst toepasbaar zal zijn op Harley elektrische motorfietsen. “

Een kijkje in het nieuwe livewire.com website onthult niet veel, behalve een grote afbeelding van het huidige LiveWire-model, een vlotte missie – ”Welkom bij LiveWire, pionier in de toekomst van motorrijden door middel van ontwerp, software en ervaring voor het nastreven van stadsavontuur en daarbuiten ”- en een plek om u aan te melden voor toekomstige updates.

Er is ook een nieuw gestileerd logo dat op de startpagina knippert en op de brandstoftank van de motor verschijnt om de herschikking te ondersteunen. Een aparte Facebook-pagina onthult meer foto’s die verwijzen naar een algemeen stedelijk thema, en de release bevestigt verder dat de aanvankelijke focus op de stedelijke markt zal liggen.

Bijgewerkte grafische afbeeldingen op een huidige LiveWire;  het nieuwe LiveWire-model wordt in juli uitgebracht.

Bijgewerkte grafische afbeeldingen op een huidige LiveWire; het nieuwe LiveWire-model wordt in juli uitgebracht. (Harley-Davidson /)

Het hoofdkantoor van het merk zal virtueel worden gevestigd, hoewel Harley zegt dat fysieke hubs in Silicon Valley (LiveWire Labs) en Milwaukee zullen worden opgezet en de ontwikkeling van toekomstig ontwerp en technologie zullen ondersteunen. En maak je geen zorgen, er zal een fysiek model zijn dat bij al deze branding past; De eerste motor van het merk LiveWire wordt op 8 juli 2021 gelanceerd op de internationale motorshow. Geen woord over of het een geheel nieuw model zal zijn of een update van de bestaande LiveWire.

Gerelateerde inhoud: Harley-Davidson onthult “The Hardwire” -plan

Op dat moment zal LiveWire werken “met deelnemende dealers uit het Harley-Davidson-netwerk als een onafhankelijk merk”, maar vanuit het oogpunt van de consument zegt Harley dat het merk zowel digitale als fysieke winkelformaten zal gebruiken, zodat klanten het merk kunnen bekijken. volgens hun eigen voorkeur – een bedrijfsmodel dat ongetwijfeld tijdens de pandemie werd uitgebreid. Het officiële woord is dat er speciale EV-showrooms zullen zijn op “geselecteerde locaties” in het hele land (beginnend in Californië), maar er is geen woord over de vraag of bestaande dealers afzonderlijke LiveWire-ruimtes kunnen opnemen of toevoegen aan huidige plattegronden.

We hopen dat het nieuwe draaipunt meer elektrische keuzes zal betekenen en, gezien de focus op de “stedelijke markt”, een aantal lagere prijzen om nieuwe en jongere rijders aan te spreken.

HD-CEO Jochen Zeitz heeft gezegd dat een van de pijlers van de Hardwire-strategie was om te leiden in elektriciteit, vandaar het nieuwe merk.

HD-CEO Jochen Zeitz heeft gezegd dat een van de pijlers van de Hardwire-strategie was om te leiden in elektriciteit, vandaar het nieuwe merk. (Harley-Davidson /)

Credit : Source link

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

r1-agostini.nl
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0